23948sdkhjf

Slipset Af | Med Allan Kristoffersen

Allan Kristoffersen er koncerndirektør i Coop - og anden person i RetailNews' nye artikelserie, "Slipset Af", hvor vi zoomer ind på dagligvarehandlens topchefer

Allan Kristoffersen har været vidt omkring i den danske dagligvarehandel. 

I starten af 2006 havde han titel af varehuschef i Kvickly Xtra i Hillerød - og siden har karrieren budt på roller i både SuperBrugsen, Irma, Spar, Min Købmand, Let-Køb og Matas. 

I dag har han titel af koncerndirektør for de nye Coop- og Brugsen-kæder, der langsomt er begyndt sin udrulning rundt omkring i Danmark. 

Hvad er Slipset Af?

  • Slipset Af er en artikelserie på RetailNews, hvor vi stiller skarpt på cheferne i dagligvarehandlen - når de er i privaten og dermed har slipset af
  • Vi stiller ni spørgsmål til chefernes daglige rutiner, vaner og præferencer - og kommer på den måde endnu tættere på dem, der styrer slagets gang i den danske dagligvarehandel.

Nedenfor kan du som læser blive klogere på Allan Kristoffersen og hans hverdag, når ikke han har arbejdsuniformen på. Det sker i RetailNews' artikelserie "Slipset Af". 

Hvad er din vigtigste morgenrutine?

- Så ofte som muligt at sige godmorgen til min familie, og sikre at alle får en god start på dagen. Derudover at tjekke gårsdagens omsætningstal og læse dagens nyheder. 

Hvad er den vigtigste ting i dit køleskab?

- Mælk til kaffen og til ungernes havregrød - og havredrik til min kone.

Hvad er den mest overraskende ting i din indkøbskurv, når du impulshandler?

- Overraskelser til mine to små unger (på 2 og 5 år). Selv et par sokker kan give enorm glæde - eller blot en ny farveblyant. Jeg elsker at overraske dem. 

Kun kød eller kun grøntsager resten af livet?

- Kun grøntsager. Jeg elsker begge dele, men hvis jeg skulle vælge, ville det blive grøntsager. Det er bedst for miljøet, og så smager grøntsager fantastisk - især når de er i sæson. 

Hvad er den første ting, du putter på grillen?

- Jeg griller hele året - mere eller mindre. Det første, jeg kommer på, er det som skal have længst tid - og det ofte kødet. 

Hvad er den dagligvare, der har overrasket dig mest på smag?

- Økologisk kylling. Jeg er vild med smagsforskellen på økologisk kød kontra almindelig kød - især på kylling. Prisforskellen er også markant - og derfor går jeg efter tilbuddene. 

Hvad er den bedste personlige erfaring, du har taget med ind i dagligvarebranchen?

- Det er mennesker, som gør forskellen, og i dagligvarebranchen er det alle vores kollegaer i butikkerne, som gør forskellen. Der kan være kæmpe forskel på den bedste og dårligste butik i vores kæder - samme sortiment, samme koncept og så videre. Men det er menneskerne, der gør hele forskellen.

Hvad er den største personlige lærdom, du har fået fra dagligvarebranchen?

- Retail is detail - og det mener jeg virkelig. Det er små marginaler - indtjening - men kæmpe volumen og masser af kunder. Vi har i Coop over fem millioner kunder om ugen i vores butikker. Blot én krone mere pr. kunde, et smil til hver kunde og lignende. Det bliver meget hurtigt enormt effektfuld. 

Kun online handel eller kun fysisk shopping resten af livet?

- Helt klart fysisk butik. Jeg elsker det fysiske kundemøde - mennesker og varer i den bedste kombination . I vores familie er det oftest mig, som handler ind - og jeg nyder det. 

Her er de øvrige topchefer, der er blevet interviewet i Slipset Af-serien:

Artiklen er en del af temaet Slipset Af.

Se nøgletal for:
Læs mere om: portræt
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.673